Rolling Tramp - Furgonlakó az USA-ban

Csavargás az USA nyugati partvidékén egy átalkított furgonnal, igazi szabadság a vadnyugaton...

Just a perfect day...

A legutóbbi Beszámolóm A Sequoia nemzeti parkból volt, ahol komoly fék problémákkal küzdöttem, ezt másnap, ha nem is elsőre, de aztán sikerült megoldani. Még ajándék gyümölcsöt is kaptam a szervízbe. Sőt a bicajom is sikerült egy szervízben kicsit gatyába rázni.

Elképesztően szép helyeken túráztam és bringáztam Eldoradoban , titkos kis trailektől a világhírű Pacific Crest Trail-ig, közben persze itt is csupa jó arccal ismerkedtem meg.

Majd ...

Illegal rafting 15 dolláros gumicsónakkal USA-ban, autószerelés éjszaka, további medvék.

Illegal rafting 15 dolláros gumicsónakkal a Sequoia nemzeti parkban, majd egy újabb találkozó a medvékkel, autószerelés éjszaka a nemzeti park  közepén ahol véletlen bentragadtunk.

Reggelire Alex és Tobi összedobott egy szuper palacsintát, tehát a nap csodásan indult. Majd elindultunk a Sequoia NP irányába, ami csak több órás nagy kerülővel érhető el a légvonalhoz képest. Le a hegyről, fel északra kicsit, majd vissza a hegybe. A fékem már ekkor ...

Ideglelés Sequoiaban, találkozás egy medvével, és új furgonlakó barátok

A pasadenai rosszarcok hangerőversenye mellettem a parkolóban nem sokat segített a jó alvásban, de ez van, ha az ember megcsúszik és rosszul jönnek ki a dolgok. Tényleg alapszabály, hogy világosban kell szálláshelyet találni.  Mondjuk a felhőbe borult város képe fentről nézve némiképp kárpótolt. Ahogy reggel elindultam, rögtön találtam kicsit feljebb egész sok jobbnak látszó alvó placcot, ha időben érkezem még világosban akkor biztos ezek ...

Egy hosszú nap krónikája a Big Bear Lake-nél, bringázás eséssel, kórházzal és még pár fordulattal.

Van úgy, hogy ki van találva a nap, aztán az élet megcsavarja kicsit… na, ma párszor megtette.
Kellemes 10 fok napsütésre ébredtem, kajáltam és indultam a trailre, ami ki volt nézve. Csakhogy 5 perc után belebotlottam két srácba LA-ből, akik épp indultak egy másikra. Gyorsan megkérdeztem őket, mit tudnak erről a kinézett trailről, de azt mondták, nem annyira jó. Ellenben ők egy nagyon jót tudnak. Menjek velük és abból csináljak kört, vagy visszahoznak kocsival, ...

Joshua Tree, jó-jó, de nem ez lesz a kedvenc parkom.

Reggelre egész elviselhető 27 fok lett, de ahogy kisütött a nap, kezdett olvadni a kocsin a festék, fél nyolckor már nem esett jól a napsütés.
Pont nyitásra értem a Visitor Centerhez, ahol nagyon szuper tájékoztatást kaptam mindenről. És még a vízkészletem is fel tudtam tölteni.
Csak kisebb, max. 45 perces túrák voltak mára betervezve, egyrészt a meleg miatt, másrészt, hogy még ma tovább tudjak haladni, harmadrészt a térdem is fáj még a ...

Slab City, a törvényen kívüli város

Slab City, The last free place

Az volt a terv, hogy korán kelek és irány Joshua Tree-vel kezdek, de persze megint elment az idő… ezért menetközben inkább dél felé Slab City-nek vettem az irányt, ami jobban útba is esett, meg rövidebb program is. Persze most is kértem az élettől az ostort, kitaláltam, hogy a rövidítek és földúton megyek. Egy darabig még jó is volt az út, de aztán nagyon vacak lett, mély homok és éles kövek keveréke, úgyhogy inkább ...

Mikor a lét a tét, avagy, hogy vállald túl magad USA-ban

Pár nap előkészület és aklimatizáció után útnak is indultam, hogy újra körbe csavarogjam Amerikát, Colorádótól nyugatra, ezúttal ősszel..

Éjszaka kellemes 14 fok volt, így jól aludtam a Prescott melletti csodaszép táborhelyemen. Villámgyors reggeli után azonnal indultam a kinézett Prescott Circle Trailre, ami kb. 5 percre volt az alvóhelyemtől Muszáj volt korán kezdeni, mert ez egy 100 km-es trail, több mint 2000 szinttel és ráadásul 2000 m fölé ...

Home made lakóautó építés USA-ban egy nap alatt, ingyen

Még a 2017-es road tripre vettem ezt a kisbuszt, ami egy Chevy Express 1500, 2000-ben gyártották 5,7L V8 blokkal, és természetesen automata váltóval. Egy öreg jómódú nyugdíjas bácsi hirdette, egy menő helyen, tehát remélhető volt, hogy karban volt tartva. Ez így is volt, a tavalyi 13000km-t rezzenéstelenül, hibamentesen teljesítette. Ennek okán megtartottam idén re is. Mert ugye még be sem fejeztem az előző tripet, de tudtam, hogy vissza fogok térni egy ...

A vadnyugat csodái

Délelőtt a fáradtságtól eltorzult arccal, zombi állapotban, a nettó létezésért küzdve átvezettem Zionba, ahol nekem már ismétlés volt, de a megunhatatlan Narrow és Angels Landing trail került terítékre, ja és a Canyon Overlook trail... Szerencsénk volt, mert a Narrow-al kezdtünk, amit másnap lezártak az árvízveszély miatt. Mondjuk aztán pont ott másnap sem esett, de így nekünk mindkét nap szép idő jutott, csak a legvégén borult be és kezdett cseperegni, de ...

Félelem és reszketés Las Vegasban

Whistlerből eléggé sietnünk kellett vissza délre, mert kevés időnk maradt és még megszerettem volna mutatni barátnőmnek a Zion, Bryce és Grand Canyon vidékét is még. így aztán Washington és Oregon államon gyakorlatilag keresztül robogtunk. Minimális 1-2 órás napi megállókkal, kis pihivel és túrákkal, de ettől több most nem fért bele sajna.

Lake Tahoe-nál azért megálltunk visszafelé jövet, mert azért az mégiscsak egy igazi paradicsom. Bringás szemmel ...

Bringázás viharban, Grizzlyk közt, erdőtűz és rengeteg csoda

Még szebb hegyek, még szebb tavak, folyók és vízesések. Na meg hatalmas gleccserek. Hihetetlen helyeken jártunk bármerre is mentünk vagy néztünk. Valószerűtlenül kék tavak, és folyók mindenhol, nem úgy kék, mint Európában, hanem mintha valami opálos színezék lenne benne talán a jég olvadáshoz meg valami baktériumhoz van köze, ha jól tudom. Kicsit azért hasonlít az Alpokra, de mégis más, nagyon más. Leírhatatlan... Viszont irgalmatlan sok vezetés, pedig ...

Kanada meghódítása első rész, Glacier és Banf

Haladtunk tovább északnak, így pont útba esett a Glacier nemzeti park. Ez egy nyáron is havas környezet közel kanadai határhoz. Hatalmas csúcsok, és szikrázó napsütés fogadott minket. Alig találtunk parkolóhelyet, csináltunk itt egy jó túrát. Az összekeményedett, de még mindig vastag havon lehetett akár félmeztelen is felsétálni egy kilátópontra ahonnan aztán jól körbe lehetett csodálkozni, megérte csodaszép volt. Közben találkoztunk egy kb 70 éves ...

Yellowstone csodái

Folytattam utam Coloradoba, aludtam trailpark közepén varázslatos környezetben, majd kaptam ajándékba jó sok gyümölcsöt,  aggódtam medvék miatt. Mindezt persze újabb fantasztikus colorádói traileken . Majd Salt Lake City felé vettem az irányt, ide érkezett barátnőm, a következő egy hónapot együtt csináltuk tovább.

Rögtön be is kezdtünk egy jó kis Yellowstonnal, ami a világ egyik páratlan csodája. Voltam már itt egyszer korábban, de hát ...

Spontán kalandok Amerika egyik kevésbé ismert gyöngyszemében

Menekülnöm kellett a sivatagból, annyira meleg volt. Moab (Utah) után eredeti terveimnek megfelelően Colorado magasabb és ezáltal hűvösebb hegyeibe vettem az irányt. Sikerült is a 40 fokból egyből 3400 méterig, a hóhatárig jutnom. Egy meseszép tó, helyenként havas partján aludtam, de előtte még újonnan szerzett barátaimnak köszönhetően kajakoztam kicsit.

Alta lakes ...

Halálos traileken

A filmekben is gyakran megjelenő  Moab  adta az én USA iránti örök vonzalmam első szikráját, még valamikor 2001-ben, mikor egy mountainbike (MTB) versenyen vettem részt itt. Azonnal és totálisan lenyűgözött ez a fantasztikus, semmi máshoz nem fogható táj, a végtelen terek, a szakadékok és mély canyonok látványa. Ezért  alap, hogy újra terítékre került ezen a túrán is.

photo-1534266082880-08890654e8f8.jpgMesa Arch, canyonlands national park

Terveim szerint itt pár napot dekkolok, nem ...

Túlélő túra a Grand Canyon aljába, autó kiásás és még sok csoda

A sikeres és gyors előkészületek után, amiről itt olvashatsz: https://rollingtramp.blog.hu/2019/05/27/180_nap_egy_furgonban_amerika_legszebb_reszein#comment-form   elindultam a semmiben, mert ahogy már írtam pontos terv nem volt csak irány…

Sedonaból indulta a túrám keletnek, a sivatag felé, hogy ne a nyár közepén 50 fokban keljen ott tikkadnom. Így is rettenet meleg volt, jobb lett volna ez a rész május elején, ahogy azt eredetileg is terveztem, de persze így ...

180 nap egy furgonban, Amerika legszebb részein

A felkészülés és a járgányok beszerzése

Régóta motoszkált bennem, hogy kéne valami igazi kiszakadás a megszokott, bár amúgy sem túl unalmas életemből, így 2017 nyarán belevágtam régi álmom, egy nagy amerikai roadtrip megvalósításába. Nem turistás 2-4 hetes rohanás, hanem olyan igazi laza, lesz, ami jön típusú csavargás autóval, nomádban, kint a természetben. Kimondottan az volt a cél, hogy lehetőleg minden éjjel a vadonban aludjak.

Miért pont ...

Rolling Tramp - Furgonlakó az USA-ban

Észak Amerika természeti csodáinak és mountainbike trailjeinek felfedezése low budget stílusban, furgonlakóként. 5 hónap kizárólag ingyenes táborhelyeken, a lehető legközelebb a természethez. Ha érdekelnek a kalandok, kövesd a blogot, a megvalósítás részleteit pedig majd a hogyan menüpontban találod!