Rolling Tramp - Furgonlakó az USA-ban

Csavargás az USA nyugati partvidékén egy átalkított furgonnal, igazi szabadság a vadnyugaton...

Illegal rafting 15 dolláros gumicsónakkal USA-ban, autószerelés éjszaka, további medvék.

Illegal rafting 15 dolláros gumicsónakkal a Sequoia nemzeti parkban, majd egy újabb találkozó a medvékkel, autószerelés éjszaka a nemzeti park  közepén ahol véletlen bentragadtunk.

Reggelire Alex és Tobi összedobott egy szuper palacsintát, tehát a nap csodásan indult. Majd elindultunk a Sequoia NP irányába, ami csak több órás nagy kerülővel érhető el a légvonalhoz képest. Le a hegyről, fel északra kicsit, majd vissza a hegybe. A fékem már ekkor kezdett fura hangokat kiadni, de nem vettem komolyan. Útközben még megálltunk a 100 Giants trailnél, ami egy nagyon könnyű séta csak, de hatalmas mamut fenyők közt. Imádom ezeket az óriásokat, olyan, mintha egy mesefilmben lennék. Én megnéztem a fákat, ők meg elmentek a BMX-el pár fotót csinálni. Mire visszaértem a kocsihoz, a parkőr is ott volt a parkolóban és jelezte, hogy itt bizony fizetni kéne, de sikerült kimagyaráznom, így végül ezt megúsztuk, sőt, még egy csomó tippet is adott további célpontokra.

14ó lett, mire felértünk a parkba, ott belógtunk egy kempingbe és onnan le egy vadvízi folyóhoz, hogy az előzőleg megvásárolt 15 dolláros gumicsónakkal törjük be a vizet. Ez annyira jól sikerült program volt, hogy innen már nyert nap volt. De gyorsan még megnéztük természetesen a Sherman General fát, ami a világ legnagyobb tömegű fája. Hatalmas, majd 84m magas és több mint 11m a vastagsága!

A felfelé vezető úton meg kellett állnunk egy útépítés miatt. Tobi valamiért kiszállt a kocsiból és elindult felém hátra, de egyszer csak azt látom, hogy pánikszerűen repül vissza a kocsiba. Közben próbálta jelezni, hogy medvét lát, illetve szinte érint. Oldalra nézve a lehúzott ablakon át látom, hogy a maci tőlünk kb. 5 méterre, Tobihoz hasonló gyorsasággal szintén irányt vált. Később még megmutatta magát távolabbról, meg voltak társai is, a bokrok mozgása alapján.

A Sherman után a Moro Rock volt a következő célpont, ami egy 10 perces meredek, lépcsős gránittömb káprázatos kilátással. Egész sötétedésig itt voltunk, majd a vaksötét parkolóban, ahol már csak mi voltunk valami hamis buritót sütöttünk, illetve én közben a féknek estem neki, mert egyre aggasztóbb hangja lett időközben. Gyanúm beigazolódott, fémig kopott a betét. Kicsit gáz, hogy mechanikus kopásjelző első jelei után kb 50 km-t bírt még ki, hegynek fel többnyire. Ez van, a feladat nem lesz egyszerű, le kell hozni egy több mint 3 tonnás automata váltós kocsit kb 2000 m-ről rendes fék nélkül. Mert amellett, hogy most borzasztó hangja van, nem is fog úgy, meg melegszik is nagyon, és a tárcsát sem kéne hazavágni.

Este 10 felé még visszamentünk a Moro Rock tetejére csillagokat nézni, meg beszélgetni. Meg ezek a srácok annyira egészségesen élnek ám, mindig van náluk valami „zöldség” Lett is éjfél, mire lefagytunk onnan és próbáltunk menedéket találni a parkban. Csakhogy a lefelé vezető utat egy útépítés miatt lezárták, így fent ragadtunk. Vissza mentünk, még feljebb, mint eddig voltunk. További kínzás a fékemnek. Végül egy aszfaltozott parkoló sarkában bújtúnk el, ahol sok olyan kocsi állt, akiknek a gazdái több napos túrára mentek, és itt hagyták a kocsit addig. Reméljük nem jön éjjel a ranger , sem a medve.

További képek ide kattintva a facebook oldalamon

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Rolling Tramp - Furgonlakó az USA-ban

Észak Amerika természeti csodáinak és mountainbike trailjeinek felfedezése low budget stílusban, furgonlakóként. 5 hónap kizárólag ingyenes táborhelyeken, a lehető legközelebb a természethez. Ha érdekelnek a kalandok, kövesd a blogot, a megvalósítás részleteit pedig majd a hogyan menüpontban találod!