Rolling Tramp - Furgonlakó az USA-ban

Csavargás az USA nyugati partvidékén egy átalkított furgonnal, igazi szabadság a vadnyugaton...

Home made lakóautó építés USA-ban egy nap alatt, ingyen



 


Még a 2017-es road tripre vettem ezt a kisbuszt, ami egy Chevy Express 1500, 2000-ben gyártották 5,7L V8 blokkal, és természetesen automata váltóval. Egy öreg jómódú nyugdíjas bácsi hirdette, egy menő helyen, tehát remélhető volt, hogy karban volt tartva. Ez így is volt, a tavalyi 13000km-t rezzenéstelenül, hibamentesen teljesítette. Ennek okán megtartottam idén re is. Mert ugye még be sem fejeztem az előző tripet, de tudtam, hogy vissza fogok térni egy még nagyobb, még lazább túrára, nem csak Amerikába, de megyek majd tovább körbe a világon. Így is lett 2018, őszén indult a nagy út, 80 nap Amerikával, a többiről itt találsz infót. Amcsiban kezdtem, itt már rtuinból mentek a dolgok, kocsim megvolt, kinti barátaim vigyáztak rá. 

dsc_3010.jpg

dsc_3060.jpgÍgy nézett ki átalakítás előtt


2017-ben semmi átalakítás nem csináltam rajta, hisz a középső sort megfordítva. a hátsót pedig lehajtva, hatalmas fekvőhely lesz hátul. De akkor ugye nyáron voltam, amikor 9-10-ig világos van és 30 fok, így minden nap kint főztünk, és este kint ücsörögtünk a jó időben. Idén viszont várható volt, hogy lesznek hideg és esetleg csapadékos napok, lévén hogy szept 1-nov 19 közt már itt is ősz van. Ezért szükségesnek éreztem a kocsi átalakítását, ülőhely és asztal kellett bele.

Iszonyat mázlim volt, hogy a barátaim leselejteztek egy öreg bútort, ami épp csak elegendő bútorlapot jelentett. Sajnos egyszer már megázott, ami a bútorlapok legnagyobb ellensége, de még találtam benne annyi épp anyagot, amiből kialakítottam egy ágyat, ami egy perc alatt asztallá alakítható használható bent is, és kint is. Ha fentről nézzük, akkor hosszirányba a középső kb egyharmada kiemelhető a fejtámlára stabilan feltámasztható, majd egy egyszerű fa tarató pöcök felállításával alátámasztható a másik végén. Így egy kb 40x130cm es asztalkát kapunk, ami már elég nagy luxus egy ilyen kis buszban. Az asztallap kiemelhető és kint a maradék lap anyaggal alátámasztva és a hátsó vagy oldalsó küszöbre feltámasztva remek kinti asztal lesz belőle. Az élfóliázást, amit inkább a ruháink hálózsákjaink épsége miatt láttam fontosnak, nagyon egyszerűen Duck Tape-el oldottam meg. Rettentő igénytelenül nézett ki, de működött. Olyannyira hogy egyetlen helyen kellett javítani 3 hónap alatt, azt is csak azért, mert mint írtam, korábban vizet kapott és meggyengült az anyag.

Sajnos addig halogattam, hogy nem maradt időm körbe fotózni meg videózni, de azért amit találok élet képet, azt beteszem ide. Remélem sikerült valamennyire leírnom a berendezést számotokra.
A ruháinkat és egyéb cuccokat az ágy alá erős karton dobozokba tettük szisztematikusan. Illetve a matrac mellett is volt egy sor doboz, amiben a leggyakrabban használt holmikat illetve a hálózsákokat tettük. Így elvileg mindennek frankón megvolt a helye, …elvileg… Sok meleg ruhát kellett a felszínen tartani. Már csak azért is, mert a rendszer egyetlen hibája, hogy ha ágyként van használva, akkor, ami az ágy alatt van, az ott is marad mindaddig, amíg asztallá nem alakítjuk. Sajnos a hideg miatt esténként többnyire a kocsiba kényszerültünk, ezért nagyon jól jött az átalakítás. így sem volt kompromisszum mentes, de 100x élhetőbb mintha csak feküdni tudtunk volna bent és mindig kint kell főzni. 

 

Az átalakítás folyamata:


A fürdés egy 8 literes kerti kis permetező segítségével oldottuk meg, amit fekete ragasztó szalaggal tekertem be, hogy jobban szívja a meleget, és rögzítettem a szélvédő mögött. Ez tavaly nyáron annyira jó működött, hogy volt, hogy túl forró lett a víz, idén azért ilyen problémákkal sajnos nem kellett szembe néznünk. Néha még melegíteni is kellett, néha meg eszünkbe sem jutott fürdeni. Olyankor a nedves törlőkendő segített. Pedig még előtetőt is építettem egy darab ponyva egy fadarab és némi tépőzár segítségével. Nagyon ronda lett, de sokat segített.
Sokat nevettünk azon, amit általában akár az instán akár a google-ban vanlife címszó alatt kidob a rendszer képeket. Nagy divatja van most ennek, és temérdek kép születik tökéletes rendel, tisztasággal és idilli állapotokat mutató kocsikkal, de azért a valóság egy kicsit más, sokszor hatalmas a kupi, semmit nem találsz. A tisztaságról nem is beszélnék, szóval kicsit más, mint a képeken. Ez mondjuk nekem nem újdonság, és nem is zavart igazán, hisz nem ez az első ilyen utam, de azért nem árt ezzel is tisztában lenni. Persze léteznek tökéletes rendezett buszok, ahol mindennek megvan a helye és semmi sincs útban, ugyanakkor mindenhez hozzáférsz, de az egy másik liga nem a 2000 dolláros kategória sajna. 

A kész járgány és az extrák:


Ha valaki hasonló trippen töri a fejét, akkor erre mindenképp gondoljon. Tájékozódjon a várható időjárásról és ennek megfelelően válasszon kocsit vagy utazási stílust. Nagyon sokan sátraztak is bár többségük gondolom nem 3 hónapig, de azért ilyenkor már egy lakóautó vagy egy profin kialakított kisbusz ad igazi kényelmet. Ettől nomádabban csak igazán elvetemülteknek merném ajánlani.

 

Ha tetszik a cikk és/vagy hasznosnak találod, kérlek oszd meg vagy ajánld olyan barátodnak akit érdekelhet:) Köszi:)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rollingtramp.blog.hu/api/trackback/id/tr715012004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szepipiktor 2019.08.21. 12:09:41

A francba!
Mi meg Nysa-ból építettünk lakóautót - horgászni járni.
Na jó, az még a 80-as évek elején történt. De abban is elfér 2+2 ember, odaálltunk a tó partjára és éltünk benne egy-két hétig.

Rolling Tramp 2019.08.21. 13:25:50

@szepipiktor: A lényeg ugyanaz, csak az alapok mások, meg itthon egy kicsit több eszköz és anyagadott hozzá:)

Hollohazi Hedwig 2019.08.21. 19:08:16

mit ajanlanal egy egyszemelyeshez, amibe egy pirinyo zuhanyzot, meg egy nagyon mini konyhat lehetne rakni? koszonom

Rolling Tramp 2019.08.21. 19:46:24

@Borzasztó Károly: Érdekes megoldás, de nem szivesen húztam volna át Death Valley-en vagy Tioga Passon:)

Borzasztó Károly 2019.08.21. 20:49:47

@Rolling Tramp: miért tök pihentetően is lehetne tolni.
Látod, látszik, hogy el van kényelmesedve a társadalom. :D

Rolling Tramp 2019.08.21. 21:19:13

@Borzasztó Károly: Mindenki máshogy szeret utazni, én imádok bringázni, de utazási formának nem választanám, mert túl lassú. Kocsival kb 5x annyi hely és élmény fér bele minden napba. Nekem ez számít, másoknak meg más a fontos és mint az élet is mutatja jól bevált eszköze a bicaj a világutazóknak. Nekem sporteszköz volt mindig, az is marad. Valóban el vagyunk kényelmesedve:)

PiszkosFreddy 2019.08.22. 09:24:06

@Borzasztó Károly: Höhöhöhöhö :)

Síma úton, esetleg állandó lejtőn csábító.(bárcsak!)
De mint tudjuk, bringával a túra nagy része emelkedő...a terepről nem is beszélve.
Sráckoromban reggel nyolctól este tízig le sem szálltam a bringáról hetekig.
Csak a természet, a napsütés,az út és én, és sok száz kaland, élmény...és a szabadság.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.10.25. 03:40:46

Csatlakozom, szerintem is q jó lett a gép, bőven használhatónak tűnik.És én is vinnék biciklit magammal mindenhova, gyalogoljon a faxom...Semmi déhá vagy triál, meg hasonló, csak sima erdei utakon tekeregni, vagy be a városba, ilyesmi.
Nemrég olvastam egy benyögést, hogy aki 20 méternél többet gyalogol, az csavargó.
Apszolút (így, pével) egyetértek.
:D
Kéne egy ilyesmi gép nekünk is, 7vgi kirándulásokhoz, nyaralni, síelni menni, de már a tárolással is megdőlnék, nincs saját kertem, csak úgy utcán meg nem lehet tárolni semmit huzamosan, garazsak aranyáron, szóval már megszületés előtt hamvába hól a dolog.De majd egyszer, talán.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.10.25. 03:53:15

@Borzasztó Károly: Igen, érdekesek ezek a megoldások, szívesen is nézegetem őket, addig, amíg ki nem derül az ára, mert akkor röhögve csukom be az oldalt általában.
4300 dolcsit egy ilyen szarért akkor se adnék, ha én lennék a Krőzusba csinált Rockefeller...Ennyiért már olcsóbb lakóautók is vannak, Európában is.Na mindegy, elférnek ezek az oldalak is a neten, megszínesíteni a borongós napokat.
:D

Rolling Tramp 2020.08.18. 13:11:42

@Hollohazi Hedwig: szia, most látom, hogy erre nem válaszoltam. Egyterűt vagy nagyobb terepjárót, esetleg kisbuszt de a legkisebbet. Attól is függ mi a cél, ha terep akkor kell a masszív összkerekes gép de ha ez nem számít akkor egyterű. Keveset eszik, gyors, kényelmes és épp elég a tér benne. Újzálandon és itthon is ilyeneket használok. Teljesen elég, sőt két embernek sem vészes. A kombikat én nem szeretem mert abban már nem tudok felülni sem. de ha csak egy pár hetes út akkor ki lehet bírni. igaz konhy neem lesz. A zuhanyzás meg mindig kint. azt max egy buszban tudod bent megoldani. ez a legnehezebb...

Rolling Tramp - Furgonlakó az USA-ban

Észak Amerika természeti csodáinak és mountainbike trailjeinek felfedezése low budget stílusban, furgonlakóként. 5 hónap kizárólag ingyenes táborhelyeken, a lehető legközelebb a természethez. Ha érdekelnek a kalandok, kövesd a blogot, a megvalósítás részleteit pedig majd a hogyan menüpontban találod!

Friss topikok

Címkék

HTML

süti beállítások módosítása